Ihmisiä näytteilleasettajapisteellä aurinkoisella Mahdollisuuksien torilla.
Kuva: Camilla Hanhirova

Näytteilleasettajille ja kumppaneille

Maailma kylässä on kestävän kehityksen suurtapahtuma ja globaaliaiheiden areena. Näytteilleasettajat ja yhteistyökumppanit tavoittavat festivaalin kautta tuhansia globaalista yhteisvastuusta, kansainvälisyydestä, järjestötoiminnasta, kestävästä matkailusta ja eettisestä kuluttamisesta kiinnostuneita. Festivaalilla vierailee vuosittain noin 60-80 000 kävijää ja esittäytyy noin 400 organisaatiota. Vuoden 2023 festivaali järjestetään Suvilahdessa 27.–28.5.2023.

Huomaathan, että tarkat tiedot näytteilleasettajapaikoista, kumppanuuksista, hinnoista ja esimerkiksi festivaalialueen kartta vuodelle 2023 julkaistaan syksyllä 2022. Tiedot tällä sivulla ovat vuoden 2023 festivaalia koskien vain suuntaa antavia.

Parhaiten saat tiedon näytteilleasettajailmoittautumisista, yhteistyömahdollisuuksista ja muista festivaalin julkaisuista tilaamalla uutiskirjeen.

Miten voi olla mukana?

  • Järjestöille tapahtuma on mainio paikka hankkia jäseniä ja vapaaehtoisia, kartuttaa omarahoitusta, näkyä vaikuttavana toimijana ja tuoda teemoja suuren yleisön tietoisuuteen.
  • Viranomaiset ja muut organisaatiot pääsevät festivaalilla lähelle kansalaisia ja sellaisia kohderyhmiä, joita voi olla muuten vaikea tavoittaa.
  • Yrityksille festivaali tarjoaa tilaisuuden kertoa omasta vastuullisuudestaan, vahvistaa imagoaan yhteiskunnallisena toimijana ja promota ekologisia ja kestävän kehityksen arvojen mukaisia tuotteitaan tai palveluitaan.
  • Ruoka- ja basaarimyyjät ovat festivaalinyleisön pitkäaikaisia suosikkeja. Festivaalille tullaan herkuttelemaan ja ostamaan eettisiä ja kestäviä tuotteita.
  • Mediakumppaneilla on erinomainen mahdollisuus tavoittaa kymmeniä tuhansia aktiivisia kansalaisia tapahtumassa.
  • Järjestöille tapahtuma on mainio paikka hankkia jäseniä ja vapaaehtoisia, kartuttaa omarahoitusta, näkyä vaikuttavana toimijana ja tuoda teemoja suuren yleisön tietoisuuteen.
  • Viranomaiset ja muut organisaatiot pääsevät festivaalilla lähelle kansalaisia ja sellaisia kohderyhmiä, joita voi olla muuten vaikea tavoittaa.
  • Yrityksille festivaali tarjoaa tilaisuuden kertoa omasta vastuullisuudestaan, vahvistaa imagoaan yhteiskunnallisena toimijana ja promota ekologisia ja kestävän kehityksen arvojen mukaisia tuotteitaan tai palveluitaan.
  • Ruoka- ja basaarimyyjät ovat festivaalinyleisön pitkäaikaisia suosikkeja. Festivaalille tullaan herkuttelemaan ja ostamaan eettisiä ja kestäviä tuotteita.
  • Mediakumppaneilla on erinomainen mahdollisuus tavoittaa kymmeniä tuhansia aktiivisia kansalaisia tapahtumassa.

Organisaatiot voivat toimia festivaalilla

  • näytteilleasettajina pienillä tai isommilla ständeillä
  • ohjelmakumppaneina
  • ruoka– tai basaarimyyjinä
  • pääyhteistyökumppaneina
  • profilointialueen toteuttajina
  • mainostajina festivaalilehdessä ja festivaalialueen screeneillä.

Monenlaisia näytteilleasettajavaihtoehtoja

Isot teltat

Festivaalialueella on monenlaisia mahdollisuuksia isolle messuständille. Isoja telttapaikkoja ovat valmiiksi rakennetut lattialliset teltat tai tyhjä paikka omalle isolle teltalle. Telttapaikat ovat 6×6, 6×9 tai 6×12 metriä. Myös isommat kokonaisuudet ovat mahdollisia.

Isolla paikalla on helpompi tavoittaa yleisöä, järjestää ohjelmaa ja ne nostetaan voimakkaammin esiin festivaalin viestinnässä. Isommat paikat näkyvät näytteilleasettajan nimellä festivaalialueen kartassa ja paikan ottaja saa logonsa festivaalin verkkosivuille yhteistyökumppanilistaukseen. Osastolla järjestettävä ohjelma nostetaan esille viestinnässä. Isoja osastoja voi ottaa yhdessä muiden toimijoiden kanssa tai jälleenmyyntioikeudella esimerkiksi omille jäsenorganisaatioilleen.

Profilointialueet

Profilointialue tarkoittaa oman brändin mukaisesti toteutettua yleisön viihtyvyyttä kasvattavaa kokonaisuutta. Profilointialue voi olla ohjelmallinen alue, istuskelualue, mainosnäkyvyys alueella tai muunlainen yhdessä sovittava toteutus.

Mahdollisia profilointialueita ovat esimerkiksi lastenalue, katutaidealue, yläpuutarha, konttorin takapiha tai pyöräparkki. Profilointialueen toteuttaja saa promota/feissata alueensa yhteydessä samaan tapaan kuin oman näytteilleasettajapisteensä yhteydessä ja mahdollisuuden pieneen ständipaikkaan profilointialueen yhteydessä.

Pääyhteistyökumppanit

Festivaalilla on vuosittain 4–6 pääyhteistyökumppania. Heidän kanssaan toteutetaan molempia hyödyttäviä laajoja räätälöityjä yhteistyökokonaisuuksia. Pääyhteistyökumppanit saavat vastikkeena panostuksestaan monipuolisia markkinointi- ja ohjelmayhteistyömahdollisuuksia sekä eksklusiivisia etuja kuten näkyvyyttä festivaalin viestinnässä, ohjelma-aikaa, ohjelmatuotannon tukea ja laajan näkyvyyden festivaalialueella.

Teemateltat

Teemalliset telttakokonaisuudet tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa yleisöä muiden saman alan toimijoiden kanssa. Teemateltat nostetaan voimakkaammin esiin festivaalin viestinnässä. Teemaosastoille on tarjolla 3x3m tai 3x6m paikkoja tai mahdollisuuksien mukaan hieman isompia paikkoja teltan päädystä. 3x3m paikalle saa osallistua yksi toimija, 3x6m paikalle kaksi ja vähintään 30 neliön paikalle voi osallistua useampi toimija. 

Open Finland

Open Finland on tarkoitettu organisaatioille, jotka haluavat viestiä erityisesti uusille suomalaisille Suomesta ja suomalaiseen yhteiskuntaan liittyvistä palveluista ja mahdollisuuksista. Teltassa esitellään viranomais-, media-, järjestö-, koulutus-, harrastus- ja yrityspalveluita.

Ilmastokylä

Ilmastokylässä järjestöt ja organisaatiot voivat esitellä suurelle yleisölle konkreettista toimintaansa ilmastonmuutoksen torjumiseksi sekä jakaa tietoa ilmasto-oikeudenmukaisuudesta.

Puhdas maailma

Puhdas maailma -teemateltta on tarkoitettu toimijoille, jotka tarjoavat arkipäivän ratkaisuja ja innovaatioita puhtaamman maailman puolesta. Teemateltta sopii esimerkiksi monenlaisille kiertotalouteen liittyville toimijoille.

Pienet paikat

Pieniin paikkoihin kuuluvat Mahdollisuuksien torin pöytäpaikat sekä pienet paikat omalle teltalle. Suuresta kysynnästä johtuen kaikki hakijat eivät aina mahdu mukaan. Fingon jäsenten peruspaikkahakemukset hyväksytään automaattisesti, muut paikkahakemukset katsotaan tapauskohtaisesti. Pienille paikoille saa osallistua vain yksi näytteilleasettaja.

Mahdollisuuksien tori

Mahdollisuuksien tori sijaitsee Kattilahallissa. Tarjolla on 2×2 m (4 m²) tai 2×4 m (8 m²) pöytäpaikkoja.

Pieni telttapaikka

Kattilahallin läheisyydessä on tarjolla paikkoja 3×3 m (9 m²) ja 4×4 m (16 m²) kokoisille omille teltoille.

Myyntipaikat

Ruokamyyntipaikka

Sekä järjestöille että kaupallisille ruokamyyjille on tarjolla 4×4 metrin (16 m²) telttapaikkoja omalle teltalle. Ruokamyyjä vastaa itse teltan hankinnasta. Myös ruokarekkatoimijat voivat hakea ruokamyyntipaikkaa festivaalilta. Ruokamyyntipaikalle saa osallistua vain yksi ruokamyyjä. Lue tarkemmat ohjeet ja lisätiedot miten pyrkiä ruokamyyjäksi festivaalille.

Basaarimyyntipaikka

Alueella on runsaasti basaarimyyntipaikkoja. Paikat on tarkoitettu kaupallisille käsityömyyjille ja kotimaisen tai kansainvälisen designtuotteiden myynnille. Paikkoja on 2×2 metrin, 3×3 metrin ja 4×4 metrin teltoille. Basaaripaikalla saa olla vain yksi myyjä ja myyjällä tulee olla oma teltta.

After Movie 2019

Hyväksy markkinointievästeet katsoaksesi videon.

Rekisteriseloste

Festivaalin tietosuojakäytönnöt löytyvät rekisteriselosteesta (pdf).